Funkar grymt bra! Mycket mer klös än med originalacken (350453), och den lilla viktökningen tycker vi knappast märks. Nästan en fördel i lite blåsigare väder. Inomhus i små hallar kanske den lättare acken är att föredra.
Nu går den vertikalt i "oändlighet", och flygtiden ökar markant. Motorn var inte ens ljummen efter ca 8-9 minuter, så möjligen kan man öka propellerstorleken för ännu mer drag, men man får då kolla tempen så inte något i drivlinan överhettas.
För att kunna använda den större acken klippte vi bort originalkontakten i modellen och satte dit en JST-kontakt i stället. Vi använde lösa JST-kontakter så det ser snyggt och prydligt ut i kärran (7800). Detta gör man på egen risk! Ingen garanti gäller modeller med bytt kontakt! De är lite pillriga att löda, men tar man det lugnt funkar det bra. Var noga med polariteten!
Den lilla "hyllan" som originalacken sitter på tog vi bort.
En bit kardborre (215686) sattes fast på foamen + en på acken så klart! Acken står på högkant.
Ungefär detta läge på acken tyckte vi gav rätt TP-läge.
Alla bilder är klickbara för full storlek. För att hitta de delar vi använt kan du söka på de angivna artikelnummren inom parantes.
Flygtiden med mycket bus blev nog runt 8-10 minuter. Knappt man orkar så länge med denna lilla racer!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar